Tuesday 4 October 2016

TEMPAT MENARIK DI SARAWAK



Gambar rajah di atas menunjukkan di Kuching atau Bandar Raya Kuching merupakan ibu negeri Sarawak yang terletak di Malaysia Timur. Ia adalah lokasi yang terbaik untuk melancong kerana Bandar Raya Kuching ini mempunyai tempat yang cukup cantik dan unik. Tempat penginapan tidak menjadi masalah kerana banyak kemudahan hotel ada sekitar di pusat bandaraya. Anda juga tidak perlu risau tentang makanan kerana banyak restoran yang menyediakan berbagai juadah makanan tempatan dan juga luar.


Selain itu, Taman Negara Niah cukup dikenali mungkin kerana tercatatnya Gua Niah sebagai gua terbesar di Malaysia. Sebenarnya, Taman Negara Niah adalah taman negara yang terkecil di Sarawak. Namun begitu, ia salah satu daripada yang paling banyak menerima kunjungan pelancong.


Bagi peminat alam semulajadi, anda dialukan menggembara ke Taman Negara Mulu pasti memberikan kepuasan yang anda cari. Ia adalah antara destinasi pelancongan yang paling menarik di Sarawak. Keistimewaan taman negara ini ialah bentuk geografi semulajadi yang unik dan cukup mengagumkan.


Selain makanan yang terkenal di Sarawak seperti Laksa Sarawak, tebaloi, sayur midin dan ulat sagu. Anda juga boleh menikmati Kek Sarawak yang dibuat oleh air tangan orang Sarawak di sana.




No comments:

Post a Comment