Tuesday 4 October 2016

TEMPAT MENARIK DI PAHANG


Cameron Highlands atau Tanah Tinggi Cameron merupakan destinasi percutian tanah tinggi yang paling popular di Malaysia. Cameron Highlands terletak di barat daya negeri Pahang, sebuah negeri yang kaya dengan khazanah hutan semula jadinya. Terdapat ladang sayur-sayuran, buah-buahan, ladang teh, bunga, herba dan lain-lain. Banyak tempat penginapan seperti hotel, apartmen dan homestay. Di Cameron Highlands mempunyai ladang teh yang sangat luas dan besar dan dianggarkan berkeluasan sehingga 8,000 ekar dan juga merupakan ladang teh yang terbesar di asia tenggara. Suasana di sekitar Cameron Highland yang sejuk dan kelilingi kehijauan hutan amat sesuai untuk mereka yang cari ketenangan dan ingin lari daripada bunyi bising di bandar. Tambahan pula, pengunjung akan dapat menghirup udara segar di pagi hari, berjalan kaki sambil melihat keindahan alam semulajadi akan membuatkan pengunjung lupa seketika masalah kerja.



Genting Highland ialah taman tema yang terkenal di Malaysia, mempunyai berbagai permainan riang-ria yang boleh anda rasai di sini. Genting Highland adalah lokasi yang sesuai untuk percutian bersama keluarga, berbulan madu atau bersuka ria bersama rakan-rakan.




Bukit Fraser adalah sebuah lagi tempat peranginan tanah tinggi yang membuatkan anda merasa seperti melancong ke luar negara. Bangunan ini cantik ala England, memerhati lebih 260 species burung, berkayuh di tasik, merentas hutan, taman flora, ladang strawberry dan macam-macam lagi aktiviti menarik untuk memenuhi percutian anda di peranginan tanah tinggi ini. 





No comments:

Post a Comment