Tuesday 4 October 2016

TEMPAT MENARIK DI NEGERI SEMBILAN


Negeri Sembilan terkenal dengan reka bentuk rumahnya iaitu rumah Minangkabau. Ia juga terkenal dengan adat perpatih yang hanya digunakan di Negeri Sembilan sahaja di Malaysia.



Negeri Sembilan terkenal dengan tempat menarik di bahagian Port Dickson kerana terletaknya pantai-pantai yang sering menjadi tumpuan dari Kuala Lumpur dan Selangor. 



Jelita Ostrich Farm merupakan salah satu tempat menarik di Negeri Sembilan iaitu sebuah ladang burung unta yang terletak di Jalan Sungai Serip, Seremban. Pengunjung berpeluang untuk melihat, menunggang, belajar proses penetasan telur burung unta dan juga boleh membeli barangan cenderahati. Selain itu, ia juga boleh merasai kekerasan telur burung unta ini dengan memijaknya yang mampu menahan beban sehingga 100 kilogram. 



Seterusnya, anda juga boleh pergi mengunjung di Pusat Penetasan Penyu iaitu sebuah santuari pemeliharaan dan pemuliharaan penyu yang terletak di Batu 2 Port Dickson dan berdekatan dengan Glory Beach Resort. Ia merupakan tarikan pelancongan yang baru di Port Dickson yang tidak ramai tahu untuk melihat penyu dari jenis karah ataupun penyu sisik.




Jika anda berminat untuk membeli-belah anda juga dialu-alukan untuk mengunjung di Nilai 3 Wholesale Centre untuk mencari barangan seperti karpet, perkakasan hantaran kahwin, aksesori kereta, tekstil dan sebagainya pada harga borong.





No comments:

Post a Comment