Tuesday 4 October 2016

TEMPAT MENARIK DI PERAK



Menara Condong Teluk Intan dulunya merupakan sebuah tempat penyimpanan air dan menara jam. Namun kini, ianya jadi sebuah mercu utama untuk bandar Teluk Intan dan negeri Perak. Dari jauh, bangunan yang sangat ikonik kelihatan condong dan pengunjung berpeluang menaiki ke atas menerusi tangga yang ada di menara ini.


Selain itu, Pulau Sembilan merupakan rimpunan 9 pulau-pulau kecil di Perak yang menjadi tarikan kepada pelancong untuk mencuba aktiviti memancing, snorkeling atau scuba diving. Satu tempat menarik di Perak untuk melihat terumbu karang dan hidupan marin yang eksotik di sini. 


Seterusnya, di Perak kita ada Teluk Senangin iaitu sebuah kawasan peranginan yang sangat popular di Perak dan di sini terdapat beberapa resort yang sesuai untuk percutian bersama keluarga. Terdapat juga beberapa aktiviti sukan air di sini seperti banana ride dan menaiki boat.


Jika anda berminat untuk mendaki bukit atau berminat benda yang ekstrem iaitu menaiki jip anda bolehlah datang mengunjungi di Bukit Larut (Maxwell Hill). Ia juga mempunyai beberapa aktiviti seperti Jungle Trekking, mandi air terjun, melihat pokok-pokok bunga atau sekadar jalan-jalan untuk melihat pemandangan yang indah dari puncak bukit ini.


Gua Tempurung juga salah satu gua yang mudah diakses dan menjadi tarikan pengunjung untuk merasai pengalaman menerokai gua di Gopeng. Jangan risau kemudahan seperti platform pejalan kaki dan lampu juga disediakan.




No comments:

Post a Comment